
اهمیت تبلیغات برای شرکت ها و کسب و کار ها
اهمیت تبلیغات
تبلیغات بهترین روش برای برقراری ارتباط با مشتریان و معرفی محصول و برند کسب و کار ها است.در درنیای امروز تبلیغات و بازاریابی به یکی از ارکان مهم کسب و کار ها تبدیل شده است.در این روزها با وجود بازار های رقابتی زیاد در تمام حوزه ها جذب نگرش و نظر مشتری ها به مراتب دشوار تر از قبل شده و شرکت ها و کسب و کار ها هزینه های زیادی را برای دستیابی به این هدف کلیدی که نقش مهمی در شناساندن برند و خدماتشان به عموم جامعه دارد می کنند.از طرفی تبلیغات قدیمی و کلیشه ای به دلایلی که بیان خواهد شد دیگر به تنهایی کاربرد چندانی ندارند و سازمان ها و شرکت در صدد این هستند که تبلیغاتشان را از راه های بروز تر و خلاقاته تر به اطلاع مخاطبان برسانند.البته این نکته مهم در تبلیغات نباید فراموش شود که برای انتخاب هر تبلیغی انتخاب درست بازار هدف و گروه مناسب اهمیت بسیاری دارد زیرا بدون شناخت بازار هدف و مصرف کنندگان واقعی خدمات و محصولات تبلیغ شده تبلیغات بدون بازده خواهد بود و به اصطلاح امروزی (پول را در چاه ریختن است).برای روشن شدن نکته ذکر شده ما مثالی را برای شما میزنیم مثلا فرض کنید یک شرکت ساخت کولر و لوازم خنک کننده بدون انتخاب بازار هدف تبلیغاتش را در منطقه ای سردسیری که در بیشتر فصول سال هوا خنک است شروع کند و نتیجه این تبلیغات چیزی جز اتلاف وقت و هزینه برای آن شرکت ندارد.
چند نمونه از نتایج و ثمراتی که یک تبلیغ خوب میتواند برای صاحبانشان به ارمغان بیاورد عبارت است از:
-تبلیغات به بالابردن فروش یک کسب و کار و یا کمپانی کمک میکند.
-تبلیغات به کسب و کار ها و شرکت ها این اجازه را می دهد که رقبایشان را بهتر بشناسند و برای افزایش سطح کیفیت خدمات و محصولات خود نسیت به رقبا برنامه ریزی کنند.
-در صورت معرفی یک خدمت جدید یا تولید یک محصول جدید در بازار توسط یک کمپانی یا تولید کننده تبلیغات نقش مهمی را در این زمینه ایفا میکند و زمینه فروش و معرفی آن محصول را فراهم می کند.
-تبلیغات خوب داشتن حسن نیت آن شرکت را برای مصرف کنندگان و یا کاربرانش تداعی میکند و باعث می شود مصرف کنندگان و کاربران وفاداری بیشتری به برند یا شرکت موردنظر داشته باشند
-به کمک تبلیغات تقاضا برای یک محصول ادامه می یابد و عرضه به یک فرایند پایان ناپذیر تبدیل می شود.
اهداف اصلی تبلیغات
1-جذب مشتری : شرکت ها و یا محصولاتی که تازه تاسیس یا عرضه شده اند و در مرحله اول معرفی خود قرار دارند به طور کلی برای این هدف کار میکنند.
2-تداوم: یکی از دغدغه ها و نگرانی های هر کمپانی حفظ مشتریان قدیمی خود است.شرکت ها در این موارد به وسیله استفاده از ساختن خدمات جدید و با کیفیت بیشتر و بیان آن در غالب تبلیغ به مشتریان خود باعث نگه داشتن مشتریان خود ، تداوم در خرید و یا استفاده از خدمات خود به وسیله آنان میشوند.
3-تعویض دوباره : این هدف برای شرکت هایی است که مشتریان و مصرف کنندگان قدیمی خود را از دست داده و سعی بر جذب دوباره آنان به وسیله تخفیف ، خدمات و یا محصول جدید و ... دارند
- ۹۷/۰۴/۱۲