چگونگی و راه های تبلیغات در تلگرام (بخش اول)
در مقاله های پیشین به مهمترین و پرکاربردی ترین راه های تبلیغات در دنیا اشاره کردیم و درباره آن ها توضیحات مختصری داده شد.از این مقاله به بعد ما سعی می کنیم به مصادیق دسته بندی های گفته شده بپردازیم و درباره بهترین روش های تبلیغ در ایران صحبت کنیم. در مقاله قبل گفتیم که امروزه اینترنت و شبکه های اجتماعی در دنیای امروز عضو جدایی ناپذیر زندگی ماشینی شده اند و تقریبا تمام مردم شهرنشین از این دو تکنولوژی استفاده می کنند و یکی از بهترین و پربازده ترین روش های تبلیغاتی ، تبلیغ از طریق این دو است.ما در این مقاله به تحلیل روش ها و ترفند های تبلیغاتی در یکی از پرمخاطب ترین و عمومی ترین شبکه های اجتماعی یعنی ( تلگرام ) می پردازیم. تلگرام به دلیل محبوبیت زیاد در میان کاربران ایرانی به یکی از بهترین راه های تبلیغ در ایران تبدیل شده است و از نقاط قوت تبلیغ در این شبکه اجتماعی پر مخاطب در کشور ما می توان به کم هزینه و به صرفه بودن تبلیغ در این شبکه اجتماعی نسبت به سایر روش های تبلیغ مانند تلویزیون و اینترنت و پیدا کردن آسان مخاطب هدف (به این صورت که در کانال هایی که با موضوع خدمات و یا محصولات ما مرتبط است تبلیغات صورت می گیرد) می توان اشاره کرد. با ذکر این مقدمه به سراغ راه های تبلیغات در تلگرام می رویم :
1-تبلیغات در کانال های پرطرفدار
تبلیغات در این نوع کانال ها به بررسی های زیاد و دقیق نیاز دارد. هر کانالی که تعداد اعضای بیشتری دارد لزوما کانال مناسب تری برای تبلیغات شما نیستند.باید مواردی را که در ادامه مقاله به آن ها اشاره میکنیم بررسی کنید تا بتوانید تشخیص دهید این کانال برای تبلیغات شما بستر مناسبی است یا خیر.برای بررسی بهتر و دقیقتر موارد ما به شما پیشنهاد می کنیم که چند روزی عضو این کانال ها باشید تا از نگاه یک کاربران آن هارا بررسی کنید.
به دنبال چه نوع کانال هایی و با چه موضوعاتی برای تبلیغ بگردیم؟
مطمین شوید که بخش زیادی از مشتریان بالقوه و آن هایی که خواستار خدمات یا محصولات شما هستند در این کانال ها عضوند.اگر تبلیغات شما محدود به یک موضوع خاص نمی شود و طیف وسیع تری از مردم را در بر می گیرد ، تبلیغ هایتان را در انواع کانال ها با زمینه های محتوایی مختلفی که ارتباطی با خدمات یا محصولات شما دارند قرار دهید.
برای مثال اگر میخواهید یک سایت آموزشی را تبلیغ کنید باید در کانال هایی با موضوعات آموزشی مانند کانال های مربوط به کنکور ، آموزش های کامپیوتر ، نمونه سوالات و... این کار را انجام دهید تا نتیجه مطلوبی بگیرید ولی اگر حوزه کاری شما گسترده تر است و مثلا میخواهید تبلیغ یک نرم افزار سفارش آنلاین تاکسی را بکنید بهتر است درکانال هایی که عموم مردم از هر قشری در آن عضو هستند مانند کانال های سرگرمی ، خبری ، تکنولوژی ، سبک زندگی و.... تبلیغ کنید تا بازده خوبی از تبلیغاتتان دریافت کنید
- ۹۷/۰۴/۱۹