انواع روش های تبلیغ ( بخش اول )
همان طور که در مقاله قبلی گفته شد تبلیغات به بخش جدایی ناپذیری از فرایند فروش و ارایه خدمات شرکت ها تبدیل شده و ابزاری مهم برای ایجاد ارتباط با مردم و مصرف کننده است.امروزه شاهد پیدایش روش های گوناگونی علاوه بر روش های سنتی برای تبلیغات و ارتباط با مشتری هستیم. انواع راه های تبلیغاتی امروزی یه کمک اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث شده دست کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند به شد باز باشد.ما در این مقاله قصد داریم به انواع روش های تبلیغات در دنیای امروزی بپردازیم.
تبلیغات دیجیتالی
این نوع از تبلیغات را بیشتر در سطح اینترنت میبینید و بسیاری از سایت ها عمده ی در آمدشان را با گذاشتن این تبلیغات در وبسایت به دست می آورند.اگر بخواهیم به سطح بالاتر برویم و وب سایت های بزرگی که از این راه سالانه درآمد هنگفتی به دست می آورند را نام ببریم میتوانیم به وبسایت های فیسبوک و اسنپ چت و.... اشاره کنیم.
تبلیغات موبایلی و تلفنی
در بین انواع روش های تبلیغاتی که امروزه به وجود آمده اند ، تبلیغات تلفنی و موبایلی یا به بیان کلی تبلیغات در سطح دستگاه های کوچک و قابل حملی که قابلیت اتصال به اینترنت را داند ، به شدت رواج پیدا کرده.به کمک این لوازم الکترونیکی کوچک و اپلکیشن هایی که برروی آن ها نصب می شود به راحتی پای تبلیغات به این نوع ابزار ها باز شده است.از بزرگترین و پرمخاطب ترین اپلکشین هایی که در آمدشان از تبلیغات است می توان به اینستگرام و توییتر اشاره کرد. البته باید این نکته را در نظر داشت که تبلیغات زیاد در این پلتفرم ها اگر از حد معمول زیاد شود باعث آزار مخاطب شده و حتی گاهی اوقات ممکن نتیجه عکس داشته باشد
تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی در زمانی نه چندان دور یکی از کاربردی ترین و مهم ترین روش ها در صنعت تبلیغات بود ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش های نوین برای تبلیغ ، از محبوبیت و اثر گذاری تبلیغات چاپی به شدت کاسته شده و تنها در مواردی که این نوع تبلیغات متمایز از سایر تبلیغات در این نوع و همراه با خلاقیت باشند میتوانند تاثیر گذار باشند.
تبلیغات تناوبی
زمانی که در نشریات که با تاریخ انتشار معینی دارند ، مانند روزنامه ها ، نیازمندی ها ، ماهنامه و ... تبلیغ می کنیم به آن تبلیغات تناوبی می گویند.این نوع تبلیغات همانند تبلیغات چاپی در گذشته محبوبیت زیادی داشتند ولی امروزه تاثیر گذاری و محبوبیت آن ها به شدت کاهش یافته.
تبلیغات پستی مستقیم
در این روش محتوای تبلیغاتی که اغلب تبلیغات چاپی هستند به وسیله پیک و یا افرادی به داخل خانه های مردم انداخته می شوند.اگر در این روش از تکنیک های خلاقانه و جذاب استفاده شود می تواند تاثیر خوبی روی مخاطب داشته باشد.
تبلیغات چریکی
این روش تبلیغ اگر خوب پیاده شود می تواند تمام معادلات را به هم بریزد. در این روش از تبلیغ زمان و مکان از اهمیت زیادی برخوردار است.برای اجرای این نوع تبلیغات لازم نیست هزینه زیادی کنید و بودجه زیادی داشته باشید.تنها چیزی که لازم است ایده های بکر و خلاقانه برای جلب توجه و جذب مخاطب است
- ۹۷/۰۴/۱۴