آگهی ، تبلیغات ، نیازمندی ها

تبلیغات، تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.

آگهی ، تبلیغات ، نیازمندی ها

تبلیغات، تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.

تبلیغات، تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.یکی از این روش ها تبلیغ اینترنتی یا مجازی است.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

انواع روش های تبلیغ در دنیای امروزی (بخش دوم )

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

این نوع از تبلیغات یکی از مهم ترین و شایع ترین نوع تبلیغات در دهه های گذشته بوده ، ولی با فراگیری و پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن شبکه های مجازی نسبت به دهه های گذشته از محبوبیت و اثر بخشی این دو قول رسانه ای کاشته شده البته هنوز هم در ساعت های پربیننده مثل ساعت پخش مسابقات ورزشی مهم به خصوص فوتبال و یا سریال و برنامه های محبوب اثرگذاری این رسانه ها بالا است و بازهم یکی از راه های پربازده و محبوب در تبلیغات را دارند.

تبلیغات محیطی

هر تبلیغی که در بیرون خانه خود می بینیم ، تبلیغات محیطی هستند.تبلیغات محیطی انواع مختلفی دارند مانند نمایشگر های بزرگی که در میدان ها و یا مکان های پرتردد نصب می شوند ، بیلبورد ها و ..... در این دسته بندی جای می گیرند.

حتی تبلیغات روی جعبه های پیک های موتوری هم در زمره این نوع تبلیغات جای می گیرند.

تبلیغ خدمات عمومی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی

این دسته از تبلیغات برای اطلاع رسانی و یا ارتقاء سنگ فرهنگی جامعه منتشر می شود و جنبه تجاری ندارد و به موضوع مقاله ما هم ارتباطی ندارد ولی برای کامل بودن دسته بندی توضیح مختصری هم درباره این نوع تبلیغات می دهیم.این گونه تبلیغات را معمولا دستگاه های دولتی مانند شهرداری ها و وزارت خانه ها و یا دستگاه های امنیتی  منتشر میکنند.در گذشته این نوع تبلیغات و اطلاع رسانی ها بیشتر از طریق رادیو و تلویزین و رادیو بود ولی امروزه در سطح شهر های و با بیلبورد های تبلیغاتی مخصوص و همچنین بعضا در فضای مجازی میتوان این نوع تبلیغات را دید.

تبلیغات نامشهود

یکی از انواع روش‌های تبلیغات، تبلیغاتی است که به طور غیرمستقیم و زیرپوستی در فیلم‌ها و برنامه‌ها صورت می‌گیرد. به طور مثال اگر در فیلمی دیدید شخصیت‌ها استفاده‌ی چشمگیری از یک برند خاص اتومبیل یا نوشیدنی می کنند، باید متوجه بشوید که تبلیغات نامشهود در حال وقوع است.

این نوع از تبلیغ نیز اثرگذاری قابل قبولی دارد و به تبلیغ‌ کننده اجازه می‌دهد تا بر اساس اطلاعات و خواسته‌های جمعیت‌شناختی مخاطبان را هدف بگیرد.

پروموشن ها

در واقع این نوع تبلیغات زیرمجموعه تبلیغات محیطی هستند ولی به دلیل رایج بودن و اهمیت و تاثیر گذاری این نوع تبلیغ تصمیم گرفتیم تا آن را به عنوان یک دسته بندی جدا توضیح دهیم. به زبان ساده پروموشن همان بوق و کرنا کردن  محصول یا خدمات است. این کار معمولا با ایجاد یک غرفه کوچک در مکانهای پر رفت و آمد در سطح شهر و یا حتی مکان های پر رفت و آمد سربسته مانند فروشگاه های بزرگ انجام می شود. اگر این غرفه های تبلیغاتی محصولی را تبلیغ کنند معمولا آن محصول را در بسته های کوچک به مشتریان برای تست کردن می دهند و یا حتی اگر محصول خوراکی باشد به مقدار کمی به مشتری می دهند تا طعم و کیفیت را تست کند و اگر مورد پسندش بود از آن بخرد واگر این غرفه های تبلیغاتی خدماتی را تبلیغ کنند سعی میکنند با پخش کردن بروشور و هدیه هایی که با نام آن شرکت عرضه می شود مانند خودکار و لیوان و یا بادکنک برای بچه ها و... مخاطب را جذب کنند. حتما تا الان بارها پروموشن های مختلفی را در جای جای شهر خود دیده اید. این نوع تبلیغ بسیار پر طرفدار و کارآمد است. البته هزینه بالایی دارد، اما از دید نتیجه گیری، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی برای کسب و کارهاست.

 

 

 


  • ۹۷/۰۴/۱۷
  • blog company

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی